Pagina's

maandag 12 augustus 2013

Bird is the word.

En ik heb nu al besloten dat ik me hier niet ga beperken tot mijn naaipraktijken.

Gisteren vonden we een gewonde minimerel in de tuin - waarschijnlijk was de zoveelste vogelvangpoging van de buurkat eindelijk gelukt. Hij leek geen wondjes te hebben, maar hij zat daar maar - en later in een bakje, zat hij maar. Na een tijdje leek hij wat op te vrolijken, dus ik weer met hem naar buiten. Blijkbaar werd hij gemist, want een volwassen merel met een bek vol wormen kwam direct naar hem toe. Maar alsnog bewoog hij niet veel, en als het werkelijk een kat was die het leed had veroorzaakt was antibiotica zeker nodig, zei de dierenambulance. Dus zij hebben hem uiteindelijk opgehaald, arm beestje.
Ik weet nog toen onze vorige poes een muisje gevangen had, hoe ik hem van haar afpakte en lopend naar de dierenarts ben gegaan om hem een spuitje te laten geven. Hoe ik toen heb gehuild als een baby, om de wreedheid van een spelende poes, de gewelddadigheid jegens zulke machteloze beestjes, om het leed wat onschuld moeten verduren.

Gelukkig kan ik nu wat meer relativeren.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen