Pagina's

woensdag 25 september 2013

Het halfjaarlijkse stoffengegraai

In de negen jaar dat ik in Overijssel woon heb ik het slechts één keer gemist omdat ik op vakantie was, en toen ben ik naar een latere versie in Deventer gegaan. Het Stoffenspektakel, twee keer in het jaar in de Zwolse IJsselhallen, en dus ook in andere steden. Ik ben er altijd stipt wanneer de deuren opengaan en kom meestal met mijn oma-karretje vol weer buiten. Het eerste kwartier ben ik dan druk bezig mijn irritatie te overstijgen over alle drammerigheid en drukte en botsende karretjes en dames van de 'nee IK was aan de beurt hoor' categorie. Een goede geduldstraining dus en ik ben er altijd weer dankbaar voor, hoewel ik de les blijkbaar elke volgende keer weer vergeten ben.

Vanochtend ook weer flink ingeslagen dus. Veel effen stoffen deze keer omdat ik er nog zoveel met patroontjes heb liggen. Hieronder is de linkse stapel de rekbare stoffen en van het rechtse stapeltje ga ik broeken maken.
Zowaar, ik en oudroze nepbont, wie had dat ooit gedacht, ik niet namelijk. Maar ik bleek het nu toch wel erg gaaf te vinden - nu nog bedenken wat ik ervan ga maken. Het stapeltje zijn de patroonstoffen en de onderste twee zijn voeringen voor winterjassen.
Ik ben er het komende half jaar wel zoet mee!


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen