Pagina's

vrijdag 20 september 2013

Oud naaisel - velerlei

Nog een paar naaisels uit de oude en wat jongere doos. Na oude gemaakte en hermaakte kleren, deze keer van alles wat.

Te beginnen met tuinstoelkussen revisited. Ik had hem vooral gemaakt voor een festival, een heus meeneembaar bedje om mijn rug rust te kunnen geven. Sindsdien heeft hij dienst gedaan tijdens fietstochten en wandelingen en als tuinbedje in de zon.
 Een portemonneetje, na 1,5jaar zijn we nog steeds blij met elkaar.
Jaren terug een bunnysuit voor hem gemaakt, inclusief de voetjes. Waarom ook niet.
Ons vorige huis -appartement- had een verschrikkelijk systeemplafond, dus heb ik vele uren zitten stroken naaien en vele uren staan vastmaken. In de woonkamer én slaapkamer. Pfoei.
Een embroidery van een still van een gifje, ingekleurd met textielstift.
Ken je de Discworld boeken van Terry Pratchett? Zo niet, ik raad ze je met klem aan! Fantasy maar dan hilarisch; en met Death die van katten houdt, die dus geëmbroidered móést worden.
Rugzakken, ik draag niet anders. Ik had de groene gemaakt in de winter en pas in de zomer merkte ik dat hij best vies vloekt met het groen in mijn zomerjas. Dus nog maar één moeten maken, wat een straf.
Schoenen een nieuw jasje gegeven. De simpelste goedkope schoenen gekocht en ze zelf verder af gemaakt, ik ben blij met ze. Ik heb de beige/rode flubbels onderhand opnieuw gedaan, wat rustiger gemaakt, en als ik ze weer zat ben verzin ik weer een nieuwe outfit. Goedkoopste nieuwe schoenen ooit!
Een koeienpakje voor mijn Engelse babyneefje, en een warm winterjasje toe.
Een experimenteel dreadbandig hoofdding toen ik mijn zelfgemaakte synthetische dreads in had.
En poezenstrikjes kunnen niet ontbreken natuurlijk. Niet dat Mevrouw ze om wil, maar we doen wel alsof.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen