Pagina's

vrijdag 6 september 2013

Oud naaisel

Mijn naaimachine heeft blijkbaar ook vakantie - zo schuiven mijn prioriteiten heen en weer, want op het moment is het veel leuker om samen in de tuin de wroeten, kringloopwinkels af te speuren, onze nieuwe woonomgeving te ontdekken, genieten van goede biertjes met goede muziek en een kaarsje of twee, of gewoon te zijn, relaxen, samen, en met Poes.

Dus leek het me wel leuk om wat naaisels te delen die ik voor mezelf heb gemaakt.  Eerste ronde (jaja, er komen er meer) bestaat uit de kleding, wat ik toch het liefst maak en me het meest uitdaagt. Voor praktisch al mijn kleren gebruik ik een basispatroon - standaard shirtje/mouwen/rok - en bereken en teken ik de rest zelf - de precieze afmetingen, hoe ik de kraag en onderkanten wil, en alle details.

Een open vest met warme kraag waar ik helemaal verliefd op ben. Ik ben de stof later op een markt weer tegengekomen en heb er een zelfde soort vest van gemaakt voor mijn shop. Die is te hier te vinden.
En jup, toen (een jaar geleden gok ik) had ik synthetische zelfgemaakte dreads in, heb ze met veel plezier gemaakt en twee periodes gedragen, maar denk toch niet dat ze er weer in komen.
Een Venetiaans applique van Etsy op een simpel strapless shirtje. Heb hem niet zo vaak aan juist door zijn straploosheid, maar dat moet ik maar eens veranderen.
 Een heuze mailliot, mijn eerste zelfgemaakte.
Mijn zomerjas, die ik twee jaar geleden gemaakt heb van gordijnen gevonden bij een kringloopwinkel. Op de stof ben ik nog steeds verliefd en ik heb er ook een gilet van gemaakt voor mijn shop.
Een simpel jurkje van stof waar ik -wederom- verliefd op ben. Ik weet al niet meer waarom, maar de voering deed zijn werk niet meer goed, en sindsdien zoek ik al een jaar naar een goede nieuwe voering. Zonde, want ik draag hem graag. Van de stof heb ik ook een high waist rok van gemaakt voor mijn shop, die hier te vinden is.
Shorts. Een beetje gekke. Maar we houden van elkaar.
Ja! Mijn favoriete zomer '12 jurkje, hoewel, met een legging en vestje heb ik hem ook vaak genoeg in koudere tijden erna gedragen. Kant, paars velours en nog meer kant, gemaakt van een oud shirtje, een lapje van de kringloop en andere rondliggende stoffelijkheden.
Mijn eerste high waist rok en dan meteen van zware velours - hij zit heerlijk, maar ik kan er niet in zitten - opstaan met diepe kreukels en kleurverschillen door stofwrijving is niet bepaald....mooi. Maar wie zegt dat kleren praktisch moeten zijn, toch!
En mijn winterjas van afgelopen winter. Een uitprobeersel qua ontwerp en eerste keer in jaren weereens een rits in een jas gebruikt - eerder waren knopen de baas. Dus kon er drie toch ook niet laten.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten