Pagina's

zondag 13 oktober 2013

Cinema

Wederom een paar films, zeer zeker het kijken en bewonderen en overdenken waard.

8 1/2 van Fellini, meesterlijke chaotische Fellini
Black Orpheus die je zin geeft om te dansen dansen de hele nacht te dansen
De originele The Red Shoes, zo groots, visueel zo belachelijk creatief, qua kleuren, qua alles zo fantastisch mooi
The Thin Red Line, zo poëtisch, filosofisch midden in de chaos van oorlog. Is van Terrence Malick, in mijn ogen altijd goed dus. Toch kan ik me voorstellen dat de meer nuchteren onder ons hem te zweverig vinden, maar dan hij is alsnog de moeite waard voor zijn visuele pracht en zijn actie.
The wages of fear, goed en spannend verhaal waar je zóveel uit kan halen
The General, een silent komedie uit 1926, ik kwam niet meer bij! Ik heb onderhand meerdere van Buster Keaton gezien en deze is zeker mijn favoriet.
Le quattro volte, geiten delen de hoofdrol, kan niet beter! 
Alice, een surrealistische Tsjechische versie van Alice in Wonderland

Wil je nog meer filmtips? Hier en daar.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen