Pagina's

dinsdag 15 oktober 2013

Fukushit



Fukushima, een chaos van fouten, leugens, lekken, uitstelgedrag, onkunde, nog meer leugens. In theorie zouden ze het onder controle kunnen krijgen. Tenminste, als de boel niet instort voordat ze het gevaarlijkste spul veilig hebben kunnen stellen. En dat 'veilig' is dan alsnog relatief. De problemen zijn nog lang niet geweken en het gaat vast ook gevolgen hebben buiten Japan en Amerika. Als ik vis zou eten, wat ik niet doe want vegetariƫr, maar als ik het at zou ik dat nu zeker niet meer doen - de hoeveelheid radioactief spul wat al 2,5 jaar lang elke dag de oceaan instroomt, blech. Maar ook de berichten over steeds meer Japanners met neusbloeddingen, de verre verspreiding van de radiactieve deeltjes, onderzoeksresultaten die zeggen dat al duizenden door de Fukushima besmetting zijn overleden...Het is moeilijk zeker te weten wat waar is, en makkelijk te negeren want "de grote media hebben het er bijna niet over, dus het zal wel goed zijn." Maar brrr, ik blijf het in de gaten houden.

- Hier een erg informatief interview
- Een artikel over de gevaren van het veilig stellen van de gebruikte brandstofstaven.
- Voor al je overbodige goede hoop.
- Er lekt elke dag nog radioactief spul, en met een hoeveelheid dat sinds november '12 niet afgenomen is.
- En morgen komt er een tyfoon langs. Om het spannend te houden.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten