Pagina's

donderdag 7 november 2013

Naaierijen

Wat genaaierij van de afgelopen dagen, twee simpele upcycleklusjes en één nog onderweg.

Heb een monsterouweopatrui van de kringloopwinkel wat -een boel- passender gemaakt; de breedtes ingenomen en de mouwen er opnieuw ingezet waardoor ze driekwartmouwen werden. Heb alleen geen before foto, beetje jammer.
Dan mijn enige en oude vertrouwde spijkerbroek, ik gok dat ik hem al zo'n drie jaar heb. En met die drie jaren zijn er ietwat uitbreidingen geweest in het heupdepartement die de broek nog niet heeft willen erkennen, maar verder zit hij helemaal prima, dus zonde om weg te doen - niet dat ik hem vaak draag, maar nu ik regelmatig vrijwilligerswerk doe waarbij het niet handig is mooie goede kleren aan te hebben, komt zo'n broek toch wel erg goed uit.
Heb in beide zijnaden een driekhoekje rekbare denim ertussen gezet - ik moet toegeven, een beetje amateuristisch voor mijn smaak, maar sinds het slechts een werkbroek is volstaat het prima. En shirtje/trui eroverheen, niemand die het ziet, maar ik kan hem tenminste weer normaal aan. :)
Dan een strapless maxijurk in the making...lijkt nu nog op een tent, maar er komt vanzelf wel vorm in - ik moet de figuurnaden nog maken, rits erin en achternaad verder fixen en de boven- en onderrand afwerken. Ik heb de stof van Marktplaats, het is licht rekbaar katoen en heeft ietwat gebruikerssporen, heel miniem, maar wel waardoor ik de jurk voor mezelf hou en niet in m'n shop zet. Ben benieuwd of ik een lange jurk ook wel echt leuk ga vinden, dit wordt m'n eerste namelijk..we'll see!

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen