Pagina's

vrijdag 22 november 2013

Tooi, en ander textiel

Iets af, iets gekocht, iets in de maak en iets nuttigs (alsof kleding niet nuttig is, maar een ander soort nuttig dan).

Een strapless maxi jurk gemaakt van licht rekbaar katoen gekocht op Marktplaats. Simpel om te maken, voor mij niet veel uitdaging, maar die leuke print schreeuwde om een lange strapless jurk zonder poespas, dus ik gaf hem met plezier zijn plezier. Het is m'n enige lange jurk en toen ik begon was het de vraag of ik hem wel leuk zou vinden - ja dus :)
Dan mijn nieuwe favoriete rok! Ik doe sinds kort vrijwilligerswerk bij de lokale kringloopwinkel, en dan bij de textielafdeling (natuurlijk, waar anders). En één van de voordelen is dat ik dan eerste keuze heb - kind in de snoepwinkel dus :) Ik heb er verder niks aan versteld, maar bij de foto's maken merkte ik dat hij toch wel te wijd is, dus hij moet nog voor zijn onderhoudsbeurt.
En een winterjas, de grijze stof is de voering.
Heb boodschappen- en lege flessentassen gemaakt. Geen plastic tasjes meer nodig - hoe minder daarvan, hoe beter!
Ik heb ze gemaakt van het katoen wat we in ons vorige huis als systeemplafond-wegwerker hadden gebruikt. Daarvoor had ik geloof ik 20 meter gekocht, in stroken genaaid en stuk voor stuk aan plafondhaakjes vast staan prunniken. Hebben (een beetje van) die lappen nu toch nog weer een functie!


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen