Pagina's

woensdag 20 november 2013

Zo lustig zijn als een vogeltje dat koe heet

En dat betekent: buitengewoon loom zijn.
Dat zijn deze vogeltjes zeker niet, maar dat spreekwoord klonk zo leuk.
Hebben vorig weekend al vogeleten opgehangen in de achtertuinboom het dichtstbij het raam. De allereerste keer dat we uberhaupt een boom dichtbij huis hebben staan, laat staan een eigen tuin om die boom heen! Dus onze blijdschap daarover mochten de vogeltjes delen door al vroeg te komen bunkeren.
 Kibbelende mussen!
 HA!
Zoekplaatje. Raad het aantal vogels en win een pinda!
 Zij moest er allemaal niets van weten...
en dit roodborstje (als het dat is, geen idee) was met andere dingen bezig.
En dat loom zijn waren ze niet, dat lustig wel en ik ook, want ik dacht - als zij het zo lekker vinden, why not try it myself? Ik had een vegan recept van zaadjescrackers gevonden en zo'n vogeletenmix is één en al zaad...1+1 en voila!
Niet dus. Het was de bedoeling dat het spul één grote harde crackers werd, maar nee. Logisch ook, er zat niks in wat bindmiddel zou kunnen zijn. En het smaakte ook nergens naar, dus de hele zoot kon weer naar de vogels.
Ik probeerde het nog een keer, nu zoals het bedoeld was: lijnzaad, zonnebloempitten, sesamzaad, tijm, knoflook, zout en water. Tada!
Lekker, maar er zit wat weinig smaak aan, dus volgende keer gooi ik er wat meer kruiden doorheen. Ik bak/maak zelden iets anders dan standaard avondeten, maar het kaarsje is ontbrandt - ik heb al vegan mayo, wraps en chocoladetaart op m'n verlanglijstje staan :P


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. prachtige foto's ik hou van huismusjes vooral als ze zo lekker rond en dik worden hahah

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen