Pagina's

woensdag 26 februari 2014

De halfjaarlijkse stoffenjacht

Vanochtend weer naar het Stoffenspektakel in Zwolle geweest. De buit heb ik heel netjes klein gehouden, zoals ik me ook had voorgenomen, omdat ik meer wil gaan doen met hergebruik en upcyclen in plaats van stukken maken van nieuwe stoffen.
De bovenste voor een blousje of iets wat daarop lijkt. De tweede voor een corset, wil dat altijd al eens maken - maar nergens kon ik goede baleinen vinden though, en voering en versteviging en lint en eigenlijk al het andere ervoor heb ik ook nog niet. Komt vanzelf wel. De derde is overdreven schattig, voor een rokje misschien, en de onderste is een gekke en degene waarover het het meest jeukt om meteen mee aan de slag te gaan.
En hiervan de bovenste voor een gilet voor vriendlief, de tweede een blouse of jurk; de derde voor shorts en de laatste, ecru stretchkant mocht niet ontbreken natuurlijk.

Een bescheiden buit voor mijn doen, maar het is goed zo, zeer goed. En heb meteen weer het voornemen om deze stoffen tenminste gebruikt te hebben - óp hoeven ze niet te zijn - vóór het volgende stoffenfestijn in september. Moet lukken lijkt me.

 En zo ging het er eerder aan toe.
 maart 2011
september 2012

maart 2013 - het linker stapeltje was trouwens voor zus en haar zoontje.
september 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen