Pagina's

dinsdag 25 februari 2014

Die quartermidlifecrisis van een naaister, dat je zóveel te naaien hebt dat je daardoor niets naait...

...heb ik geen last van.

Want finito - alle stoffen gebruikt van het vorige vóór het komende Stoffenspektakelmegafestijnfeest. Eerder had ik het er hier, daar en ginder al over. De laatste stof was voor dit shirtje, maatje S/M, voor in m'n shop. Hij zou spagettibandjes van een wollen sjaal krijgen, maar dat werkte niet bepaald.
Te zien aan de foto's werkt 's avonds kiekjes schieten toch ook niet zo nee - des te blijer ik ben dat het weer langer licht wordt.
Verder ook niet stil gezeten - van een legging met gaatjes kniekousen aan het maken, mét strikjes. Die stofjes ernaast worden de afwerking.
Ook niet van plan om stil te komen te zitten. Hieronder een stof waarover mijn handen jeuken om aan de slag te gaan - een gordijn van een kringloopwinkel in Hoogeveen, waar ik een lange high waist rok van wil maken. 
 Maar ook dit stapeltje wacht al een tijdje op me. Een shirtje en blouse die ik wil hergebruiken, een blouse die korter moet en een jurk waarvan de voering wat aangepast moet worden.
Wat eerst te doen, wat eerst te doen...Ik denk de jurk en blouse, kleine klusjes, en dan kan ik ze ook weer aan. En die kniekousen. Maar deze woensdag breng ik ook weer de halve ochtend door op het Zwolse Stoffenspektakelgenot. Een oma-karretje vol was het de vorige keer en dan wil ik natuurlijk meteen dáármee aan de slag. Ik heb wel besloten meer te gaan focussen op hergebruik en upcyclen, dus ik ga veel kieskeuriger stoffen kopen. En vooral minder. Een half oma-karretje. Ongeveer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten