Pagina's

woensdag 19 februari 2014

Kleergoed

Yep, ik ga mijn doel wel halen. Mijn voornemen om vóór het komende stoffenspektakelfeest alle stoffen die ik de voorgaande editie gehaald heb gebruikt te hebben. Ik heb nog één te gaan, en die moet uiterlijk dinsdag af zijn, want de 26ste is het Zwolse stoffenfestijn. Heb alweer een nieuw voornemen om van wat ik over heb van de stoffen - want heb ze nu wel gebruikt, maar ze zijn nog lang niet op - wat ingewikkeldere stukken te maken. Maar niet persé vóór de 26ste nee.

Eerst de shorts afgemaakt waarover ik het onderin deze post ook al had. De stof lijkt me een tweedsoort, maar heb eigenlijk geen idee.
Dan een off-shoulder shirt van wit/grijze stretchkant. Hij hangt niet echt lekker op die hanger, maar hij is heus leuk als je hem aanhebt.
En een legging van wat dikkere maar o zo zachte stof.
Dan een rokje van dikkere bruinrode tricot met de wit/grijze stretchkant eroverheen. Ik wilde een onzichtbare ondernaad, dus met de hand genaaid, maar omdat het stretchstof is kun je niet zomaar wat doen, anders knapt de draad meteen als de stof rekt. Na het meest onduidelijke filmpje ooit te zien kwam ik erachter dat je de herringbone stitch kan gebruiken. Twee uur handnaaien en voila.
En zie daar de laatste stof voor mijn naaidoel, heb de patroondelen al geknipt, het wordt een spagettibandshirtje die spagettibandjes van een dikke wollen sjaal krijgt.


2 opmerkingen:

  1. Het gaat lekker of niet! Gave dingen maak je.... en die off-shoulder zou ik ook zelf gehouden hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx! En 't gaat zeker met een lekker gangetje :)

      Verwijderen