Pagina's

zaterdag 1 februari 2014

Naaierijen en ander vermaak

Wat genaaid, iets in de maak, iets geverfd en in de maak, en ook nog af en toe vanachter de naaimachine weggeweest.

 Ha, het genaaide jurkje valt in de smaak, ze juicht.
 Ik zag deze foto, en moest het ook proberen! (bron)
Vriendmans offerde gewillig een lang-niet-gedragen broek op.
 Een schouderstuk van oudroze nepbont, dat gaat het worden. Heb wel vijf verschillende ontwerpen gemaakt en op proefstof geprobeerd voordat ik eindelijk tevreden was. Het linkerstuk is de helft van de achterkant, rechter die van de voorkant, en die twee kleine stukjes is 3/4de van de nek. Ben benieuwd of het ook uitpakt zoals ik denk dat het zal...de enige keer dat ik nepbont gebruikte was jaren terug voor een bunnysuit voor de heer des huizes.
Deze dus.
Zei er hier ook al iets over, bloemetjes van wc-rolletjes, voor aan de muur. Heb ze okergeel geverfd, we hadden ergens nog een halfgebruikt potje staan. Ik wil nog iets met stof erop doen of een patroontje of iets...
Als ik niet met m'n handen bezig ben, dan (soms) met m'n brein - het hondenkwantumfysicaboek -How to teach quantum physics to your dog- vermaakt me zeer, erg leerzaam. Ik maak zelfs als een heuse student na elk hoofdstuk een samenvatting - anders hou ik het echt niet bij allemaal.
En vanmiddag hebben we een rondleiding gekregen in de Maallust bierbrouwerij in Veenhuizen, erg leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen