Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Stoffelijke voornemens

Elke keer ga ik naar de Stoffenspektakel (spektakel, spektakel, hoe een afkeer ik heb van dat woord) in Zwolle, twee keer per jaar. De afgelopen keer kwam ik ook weer met een redelijke buit thuis, die vervolgens op de stapel van andere wachtende stoffen gelegd kon worden, want die stoffenkast is stiekem eigenlijk continue wel wat vollig. Maar, er zijn altijd wel gaatjes in de voorraad, hoe ingebeeld die ook mogen zijn.

Maar nu heb ik me eens voorgenomen om vóór het volgende spektakelfeest alle stoffen van het vorige spektakelfestijn gebruikt te hebben. Ze hoeven niet op te zijn want onmogelijk, maar dat ze in ieder geval door de handen zijn geweest. Ik weet nu al dat stiekem één stof niet gaat gebeuren voor die tijd, maar dan tellen we die gewoon niet mee. Mijn spelletje, mijn regels.
Dan moet ik nog wel flink aan de bak, want 26 februari is de komende spektakelfuif alweer.
Deze moeten nog. Die onderste, voor een winterjas, blijft dus voorlopig onaangeroerd. De bovenste en de twee met print zijn rekbare stoffen, ik heb al een idee voor één ervan. De twee-na-bovenste is een blauw/grijs kantig stofje, daar vind ik ook vast wel wat voor en de okergele stretchdenim en die bruinige eronder worden broek(en). Genoeg ideeën en nog drie weken, eens kijken of het me lukt.
Het schouderstukdinggeval, want hoe noem je zoiets, is in ieder geval in wording, en die stoffen had ik ook op het vorige spektakelmirakel gekocht. Ik ben nog terughoudend omdat ik wat twijfel of het wel gaaf wordt, maar met de eerste naadjes erin en telkens even passen word ik steeds enthousiaster. Er komen kettinkjes aan één schouder en over de sluitingen dub ik nog of ze juist op moeten vallen, of onzichtbaar moeten zijn. To be continued...
Het bontige blobmonster.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen