Pagina's

maandag 9 juni 2014

De finale!

Mijn finale outfit voor Sew It Up! Stemmen kan hierrrrrr.


Ik gaf mezelf een extra uitdaging en maakte hem van tweedehands kleding en lappen. Wel ervoor zorgend dat er wel hints van de originele kleding in zaten, maar dat ik wel geheel nieuwe stukken maakte.

  Van het paarse jasje maakte ik de onderkant van de asymmetrische top - ik gebruikte alleen het middelste gedeelte, en maakte bijna alle naden opnieuw. Voor de bovenkant gebruikte ik de stof van een top met mouwen met een lapje katoen als voering daarvoor. De sluiting deed ik met haak-oog sluitinkjes.

De blouse gebruikte ik om een spagettibandshirtje te maken. De coupnaad versiersels verschoof ik zo dat ze gelijk liepen met die van de paarse top. Ook de asymmetrische sluiting maakte ik zoals die van de top. De spagettibandjes maakte ik van de mouwen.
Eerst had ik een rokje gemaakt van de bovenkant van een spijkerbroek en de stof van een rok, maar hij werd toch niet helemaal zoals ik hem wou. Dus dan maar een nieuw rokje, gemaakt van de ballonrok. Die heb ik verknipt zodat ik twee grote lappen stof had (voor- en achterkant), en maakte daarvan een nieuw rokje, van een zelfgemaakt patroon. De accenten maakte ik van een lapje stof.
Zelfs mijn schoenen heb ik zelf bekleed, maar dat deed ik vorig jaar al. Super Schoonzus en Co. heeft de foto's gemaakt, was leuk!! Stemmen kan hiero, tot en met donderdag en dan wordt vrijdag de winnaar bekend!

Heb echt erg veel schik gehad tijdens de hele wedstrijd, mezelf bij elke opdracht flink uitgedaagd, creatief zowel als technisch. Zo ook bij deze, heb mijn best gedaan en hoop dat het genoeg is om te winnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten